Amboseli

29 juli 2010 - Amboseli National Park, Kenia

Om 07.30 uur vertrekken voor de “game drive”. De grote groepen Olifanten trekken van de Savane naar het moerasgebied. Dit moerasgebied ontstaat door ondergronds regen- en smeltwater van de Kilimajaro en trekt een verscheidenheid aan dieren.

Op afstand is een grote groep Olifanten te zien die de oversteek nog moeten maken. We spreken met Ben af dat we lekker blijven staan, dit willen we wel van dichtbij zien. We staan zo’n twee uur op dezefde plek en zien de Olifanten naderen en langs ons lopen naar het moeras. Dit is de enige plek waar je de Olifanten van dichtbij kunt bekijken. Het is de paringstijd voor de Olifanten en ze zijn dan nog wel eens agressief. In het Amboseli park doet men al jaren onderzoek en daarom zijn de Olifanten niet meer onder de indruk van auto’s.

De lunch nuttigen we op een uitkijkpunt over het park. We kunnen geen genoeg krijgen van de Olifanten en strijken weer neer vlak bij een grote groep. Ben gaat op een gegeven moment toch maar weg omdat we een groene bus hebben en hij is bang dat de bus als schuurpaal gaat dienen. Vooral een jong mannetje op drie meter afstand is de boosdoener. Onderweg zien we jonge Hyena’s in een nest en een slapend volwassen exemplaar bij het moeras.

We rijden nog wat rond en vertrekken naar de lodge, het is alweer 15.30 uur. Lisa gaat even bijslapen, dan kan Stephan zich bezighouden met de foto’s en het reisverslag. Morgen vertrekken we naar Tsavo West en  East.