Caye Caulker - snorkelen

3 mei 2019 - Caye Caulker, Belize

Vrijdag 3 mei 2019
We hebben onze eigen snorkelspullen mee en daardoor hoeven we pas om 9:30 / 9:45 aanwezig te zijn bij Raggamufin Tours. Stephan loopt nog even terug om te plassen, maar dan worden we toch geroepen. Tenminste dat denkt Lisa. Het is nog niet eens 9:45 uur. Lisa roept hem uit de verte en we verzamelen ons bij de groep. Dan blijkt dat we bij de zeilboot staan die 3 dagen weggaat. Oeps, toch (weer) de verkeerde.

Met een stel jongelui gaan we de zeilboot op voor drie snorkelplekken. Iedereen ligt boven op het zonnedek, maar wij blijven braaf met onze T-shirts aan beneden in de schaduw zitten. Na een uur varen komen we op de eerste snorkelplek en gaan we met de gids +/- 25 minuten snorkelen. We zien een roggen en verpleegsterhaaien. Na nog geen 10 minuten verder varen gaan we weer met de gids +/- 20 minuten snorkelen. De stroming is wat sterker. We snorkelen richting de branding. Terug bij de boot blijven we wachten tot de rest terugkomt. We kijken rond over het grasveld. Lisa’s geduld begint op te raken, maar dan zien we een schildpad die rustig aan het gras blijft eten. Super gaaf! Een paar mooie foto’s, ook één met Lisa. Na de lunch gaan we op een andere plek bij het koraal snorkelen. Dat hoeft niet met een gids en wij gaan lekker zelf een rondje snorkelen. Dan is het tijd voor rumpunch en muziek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl