Mount Kenia en Amboseli

28 juli 2010 - Amboseli National Park, Kenia

De vertrektijd is soepel 08.30 uur anders staan we in de file in Nairobi. De rit gaat via Karatina. Dat is de grootste open markt in Oost-Afrika. We zijn blij dat deze verbouwd wordt en we de markt verder niet bezoeken. Het is echt voor onze normen een enorme bende. Alles krioelt door elkaar en het is net een mierenhoop. Echt vriendelijk ziet het er niet uit, maar dat kan ook aan ons liggen.

Later stoppen we nog even bij grootste giftshop van Kenia. We kopen hier maar eens niets en vertrekken naar Nairobi voor de lunch. Ben moet nog even wat regelen op de zaak als wij aan het eten zijn. Vanwege het drukke verkeer doen we er een uur over om de stad uit te komen. Dat geeft niet want er is genoeg te zien. Zo zijn ze de snelweg aan het verbreden, maar daardoor is er een marktplaats verdwenen. Geen probleem voor de Kenianen. Die zitten gewoon in de tussen berm met hun handel. Je weet niet wat je ziet. De rit duurt nog vier uur tot dat we aankomen in Amboseli.

Daar aangekomen gaat het dak gelijk open voor de “game dive”: Mount Kilimanjaro gelegen in Tanzania is redelijk goed te zien. De sneeuw op de top van de berg is goed waar te nemen. Amboseli staat bekend om zijn grote aantallen Olifanten. Die zien we ook, erg gaaf. Deze Olifanten leven ook in grote groepen dat maakt het extra mooi. We genieten van het uitzicht en gaan naar de lodge want om 18.30 uur moeten we het park uit zijn. Het verblijf is in de Sopa lodge Amboselia. We worden opgewacht bij de receptie door een Masai man van meer dan twee meter. Een kolos van een kerel. Daar wil je geen robbertje mee vechten. De lodges zijn super mooi schoon en hebben een heerlijke douche. We hebben de bar ook getest en het zal jullie niet verbazen dat de cocktails en het bier ook goed smaken. Op naar morgen met een dag wild spotten in Ambosli.