Placencia - San Ignacio

27 april 2019 - San Ignacio, Belize

Zaterdag 27 april 2019
Om 6:15 uur vertrekt de (rechtstreekse) bus richting Belize City, Belmopan. Het wordt drukker en drukker bij het busstation en uiteindelijk komt de bus pas om 6:50 uur. We dringen ons in de bus. De bus is verlaat vanwege technische problemen. Dat blijkt ook als we onderweg bij een rivier stoppen om de motor op provisorische wijze te koelen met water. In Belmopan stappen we uit en wachten we +/- 30 minuten op de bus naar San Ignacio. Ook in deze bus is het druk. Stephan staat op voor een vrouw met kind en wordt door de “conducteur” gewezen op een plek achterin in de bus, op de reserveband. Uiteindelijk de plek met de meeste ruimte. Alleen bij een drempel minder comfortabel.

Om +/- 11:00 uur zijn we al bij ons verblijf Cahal Pech Village Resort in San Ignacio. De kamer is nog niet gereed. Dan maar gelijk lunchen en een biertje. We krijgen tenslotte ook foto’s met bier op de whats app vanwege Koningsdag. Na een middagdutje eten we op het Resort. Lisa neemt de donkere rum Caribean Cold, lekker.