Barton Creek Cave

29 april 2019 - San Ignacio, Belize

Maandag 29 april 2019
We kunnen vandaag uitslapen. Rond 8:45 uur worden we pas opgehaald voor de kanotocht bij de Barton Creek Cave. Op ons gemak ontbijten we van het buffet. Het is een uur rijden over hobbelige wegen naar de ingang van de grot. We zijn (nog) de enige, heerlijk rustig. In de grot zien we vleermuizen, een schedel en offerpotten. De stalactieten en “bruggen” zijn erg mooi. Verderop in de grot wordt de doorgang verspert door hangende stalactieten en genieten we van het donker en de stilte. Op de terugweg komen we twee andere kano’s tegen. Wij kunnen rustig zitten en genieten in de kano. Onze gids peddelt ons langzaam door de grot. Lisa bedient het licht en Stephan maakt de foto’s. Bij de ingang van de grot kunnen we nog even zwemmen. Stephan gaat via een lader de rots op en springt vanaf daar in het water. Lisa gaat rustig via de kant het water in.

Op de terugweg vragen we of we kunnen stoppen bij de elektronica zaak in het stadje. We kopen een kabeltje voor de camera met usb aansluiting. Terug bij het resort blijkt dat het toch niet werkt om de foto’s van de camera op de computer te zetten, helaas. Morgen misschien in Flores nog proberen.