Cockscomb Basin Wildlife

24 april 2019 - Placencia, Belize

Woensdag 24 april 2019
Na meer dan 10 uur slapen zijn we weer klaar voor een nieuwe dag. Om 8:00 uur worden we opgehaald voor de tour naar Cockscomb Basin Wildlife Sanctuary. Eerst ontbijten bij het naastgelegen restaurant, De Tatch. Het duurt langer dan verwacht. Uiteindelijk nemen we de tortilla met ei en spek mee in de take a way box en eten we het in de auto op. We hebben een privé tour met de gids. Bij Cockscomb Basin Wildlife Sanctuary lopen we eerst een klein rondje door de jungle en krijgen we uitleg over de (medicinale)planten en de dieren. Door het droge seizoen zijn de paden stoffig en zijn er weinig muggen. Vervolgens nemen we het (steilere) pad naar de waterval. Herrie makende Amerikanen proberen we achter ons te laten. Die schrikken de dieren af. Dat lukt niet echt. Ze komen ook bij de waterval aan. Dan gaan wij het hoger (steiler) gelegen pad op voor het uitzicht over de jungle. Het ontbijt kunnen we nu goed verbranden. Het is af en toe bewolkt en daardoor gelukkig minder warm. Het uitzicht is super! Nu weer naar beneden. Dat kost minder energie, maar is zwaarder voor de spieren. We worden aan het einde beloont met een Belizaanse lunch; rijst met bonen, kip en koolsalade.

We zijn vroeger dan verwacht terug van de tour en relaxen op het balkon in de schaduw. We hebben ons voorgenomen om tussen +/- 13:00 – 15:00 uur niet buiten in de zon te zijn. Dat is echt veel te warm. Aan het einde van de dag besluit Lisa de voorgelegen zee in te plonsen. Het water is warm, zeker 25 graden. De aan land komende wind neemt het zand en zeewier mee.  We gaan toch nog even snorkelen om te kijken of er iets te zien is. Er wordt tenslotte ook met kajaks gevist. Iets ver der uit de kust en met een hoekduik naar +/- 5 meter zien we vissen bij koraal. Verder is het zanderig.

We sluiten de dag af bij de Barefoot Bar aan het strand.