Monkey River Tour

23 april 2019 - Placencia, Belize

Dinsdag 23 april 2019
Om 7:45 uur worden we opgehaald voor de Monkey River Tour. Met een Canadees stel gaan we de boot in en varen we door de Mangrove naar de jungle. We zien diverse (ijs)vogels en brulapen. In Monkey River Village krijgen we een typisch Belizaans gerecht; kip met rijst en bonen. Geen droge kip en smakeloze rijst, maar echt lekker. Het eten in Belize ervaren we als goed. Op de terugweg varen we naar een gebied waar zeekoeien zitten. We hebben het geluk dat we die een paar keer met zijn hoofd boven water zien komen. Het is +/- 13:00 uur als we terugkomen bij de “haven” in het zuidelijkst gedeelte van Placencia en is het erg heet. We gaan terug naar ons appartement voor een verkoelende douche en te relaxen. Vandaag niet meer in de zon.

Bij restaurant Cozy Corner aan het strand nemen we een paar biertjes / fruitdrankjes (met alcohol), de munt voor de Mohito was op, en het daggerecht; varkenskarbonade met mangosaus, rijst en brood. De drankjes en de maaltijd slaan aan. We gaan al vroeg, +/- 19:30 uur, naar bed.