Morro Bay

8 juni 2016 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Woensdag 8 juni

We halen de huurauto op, nu een rode Nissan Sentra, en rijden richting Morro Bay. We willen de Highway 1 nemen langs de kust en zoeken die op door een stuk tussendoor terug te rijden, richting de kust. Stephan door de bochten sturen en Lisa naar de kust kijken voor een voorbijkomende walvis. Die moeten hier zitten.

In Monterey, ook gelegen aan de kust, stoppen we voor de lunch. We kiezen voor een visrestaurant aan het water met uitzicht op zwemmende grijze zeehonden, zeeleeuwen en zeeotters. Verder op weg naar Morro Bay komen we langs San Simeon waar een knorrende en piepende zeeolifantenkolonie aan het strand ligt. Die hadden we nog niet eerder gezien. Erg gaaf!

Ook in Morro Bay zien we zeeleeuwen aan de kust en naast het restaurant waar we heerlijk coquilles met groente eten. Dat ook nog eens met een ondergaande zon. We sluiten de avond af in de plaatselijke kroeg waar het vervolg van de basketbalfinale wordt gekeken. De San Francisco Golden State Warriors verliezen, net zoals voorgaand jaar en er zijn theorieën dat het bewust wordt gedaan om een spannender finale te creëren dat commercieel aantrekkelijker is. Na de wedstrijd wordt de Amerikaanse versie van Wipe Out op de TV gezet en komen er nog twee Nederlanders binnen. Die durven het zure bier dat ze hier brouwen niet te proberen. Die hebben wij al op en het is echt zuur. We proberen dan ook iets anders.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade