Mount Kenia

27 juli 2010 - Naro Moru, Kenia

Vandaag vertrekken we richting Mount Kenia. We hebben echter eerst nog een laatste “game drive” in Samburu. Het is een leuke “game drive” waar we wederom een Luipaard in de boom treffen. Daarna gaan we op weg naar Mount Kenia voor een lange wandeling.

Bij de voet van de berg nuttigen we eerst nog even de lunch om vervolgens met James de wandeling te gaan maken. Het rustpunt van de wandeling zijn de Mau Mau caves. Deze grotten zijn gebruikt door de Mau Mau krijgers tijdens de opstand tegen de Kolonisten. Zij voerden hier geheime vergaderingen en verschuilden zich voor de Britten. Het is een behoorlijke wandeling van in totaal 14 kilometer. James legt ons van alles uit over de Teak en Ebony bomen die hier groeien en allerlei geneeskundige planten die nog steeds worden gebruikt.

Na de wandeling komen we terug bij de bus. Ben heeft lekker liggen slapen. Hij was alleen vergeten de deur van de bus dicht te doen. Tijdens zijn schoonheidsslaapje heeft de bus bezoek gehad van 50 bavianen. Ben was gelukkig wakker geworden van de bavianen die de resten van de lunch aan het stelen waren. Gelukkig hebben ze onze spullen met rust gelaten. De hele bus staat open want die beesten stinken enorm, volgens Ben. Wij hebben er hard om moeten lachen. Ben gelukkig ook.

Op naar de lodge gelegen aan een rivier. Het is echt een prachtige omgeving met een zeer mooie tuin. Het is even onderhandelen om een andere kamer te krijgen, want we hebben geen warm water. Het is goed toeven in de bar en het eten smaakt uitstekend. Er zijn maar weinig mensen in de lodge aanwezig dus we hebben de bar voor onszelf. Boven het restaurant staan computers dus nog even de weblog bijgewerkt. We gaan rond 22.30 uur maar naar bed want morgen wacht ons een hele lange rit naar Amboseli.

1. Dick en Rina.:
    30 juli 2010
    Mooie reisverslagen. Zo genieten we mee met jullie. Geniet nog van de laatste dagen.
    groetjes Rina & Dick
  2. Steef Jansen:
    30 juli 2010
    Het ziet er prachtig uit en ben benieuwd naar de foto's. We zijn net terug uit Duitsland het huis is geweldig geworden.

Geniet ze verder en de groeten van ons.

Annie en Steef
  3. Teun en Hanneke:
    31 juli 2010
    Echt geweldig allemaal weer. Wij hebben gisteren hier de bbq van Orca gehad met 20 man. Was erg gezellig maar jammer dat jullie er niet bij waren. De laatsten gingen om half 3 weg!
    Geniet nog van de laatste dagen en we zien elkaar binnenkort!

Groetjes..