Placencia

26 april 2019 - Placencia, Belize

Vrijdag 26 april 2019
We halen in de hoofdstraat broodjes kip voor het ontbijt en wachten in de haven met een mango smoothie op de snorkeltour. We gaan met de duik- en snorkelorganisatie Go Sea naar het eiland Silk Cayes, een uur varen. Aangekomen op het (kleine) eilandje midden op zee snorkelen we een rondje en zien we diverse vis bij het koraal, inclusief een barracuda en een rog. Het is een prachtig bounty eiland. In de tijd dat wij een rondje snorkelen wordt de lunch op de barbecue klaargemaakt. Kip in barbecue saus / marinade, zoals thuis (de saus van Joris), heerlijk.

We varen naar een andere plek om te snorkelen met verpleegsterhaaien. Als eerste gaan we met de rol achterwaarts het water in en zwemmen we direct naar de locatie waar ze moeten zitten. Ze zwemmen er echt! Het zijn er veel; diverse kleine maar ook een enkele grote. Lisa denkt dat ze manta’s ziet, maar het is de kleinere uitvoering; de adelaarsrog. We zien ook nog een hele grote rog (1 tot 1,5 meter breed) en een schildpad. Super gaaf! Terug aan boord, natuurlijk als laatste, worden we beloont met een (rum)sapje. Daar worden we lekker rustig van voor de terugweg.

De foto’s krijgen we helaas (nog) niet op de laptop. Op de reislogger nu dan ook (nog) geen foto’s.

Restaurant / bar Tipsy Tuna aan het strand is vandaag weer open en eten we de knoflook boter vis. Lisa drinkt caiprinia’s. Ook hier is de munt “op” voor de mojhito. We denken dat ze het voor de vorm op de kaart zetten, maar in werkelijkheid niet hebben.

1. Annie Jansen:
    Klinkt weer super!!!
  2. Herman Teunissen:
    Leuke Trip!!
  3. Dick en Rina:
    27 april 2019
    Mooi verslag en de foto´s zien we wel later.