Salt Pier

28 oktober 2011 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Ondanks dat we naar Noordelijke duikstekken gaan nemen we weer twee duikflessen per persoon mee. In het begin van de week hebben ze ons verteld dat als je naar het Noorden gaat je geen twee duikflessen mee mag nemen vanwege het diefstal gevaar. Degene van de duikshop legt ons uit waar we kunnen gaan duiken en zegt niets over het feit dat we twee duiflessen meenemen. Prima! De afgelopen keren hebben we toch ook elke keer wel iemand op de kant (Esther), dus dat gaat wel goed komen. Tevens zijn het populaire duikstekken waardoor er altijd wel iemand aanwezig is. Aan het vele glas bij de eerste duikstek (‘1000 Steps’) is te zien dat hier wel eens een autoruit sneuveld. We doen dan ook alle raampjes van de auto open om dat te voorkomen.

Na de duik zijn de trappen wel zwaarder, maar nog steeds goed te doen. We gaan door naar de duikstek ‘Karpata’ voor het restaurantje dat er zou zitten, maar helaas gesloten. Dan maar wachten in de schaduw. Teun en Wilbert hebben de auto geparkeerd onder enkele bomen. Na enkele seconden daarbij te hebben gestaan worden we al gebeten door mieren. We zoeken een plekje op een randje beton met uitzicht over de zee. Een verfrissend windje helpt ons de tijd door te komen.

Van de twee Nederlanders die hier al eerder uit het water zijn gekomen hebben we begrepen dat je het beste over het betonnen blok het water in kan gaan. Lisa is dol op stenen en heeft gisteren bij ‘Playa Funchi’ al een blauwe scheenbeen en enkele wondjes opgelopen. Nu gaat ze voor haar andere been. Het is een mooie duik met enkele schildpadden. Helaas moet Hanneke die deze keer missen. Ze is achtergebleven vanwege haar oren en hoofd.

We hebben er zin in vandaag en gaan na het relaxen bij Djambo naar de ‘Salt Pier’. De gekruiste palen onderwater geven een mooi effect. Diverse scholen vis speuren daar naar een prooi. Enkele grote Tarpons en Baracuda’s gezien. Ook een schildpad. Onderwater vragen we aan een andere duiker om een groepsfoto te maken. We zijn met zijn tienen (alleen Pieter en Esther zijn niet meegegaan).

Na de duik wordt Nora al zenuwachtig. Haar vriendje komt zo vanuit Curaçao en die moeten we ophalen op het vliegveld. De rest wacht met een drankje in de bar bij Djambo. Het eten van gisterenavond was goed bevallen en gaan daar dan ook weer naar toe.

De avond is nog niet afgelopen. Enkele zitten nog na te drinken en wachten eigenlijk totdat Wim v A naar bed gaat. Die is morgen samen met Nora jarig en we moeten de vlaggen en ballonnen nog ophangen. Teun, Stephan, Luuk en Wilbert “offeren” zich op om te wachten.