National Park Washington-Slagbaai

26 oktober 2011 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag gaan we naar het National Park Washington-Slagbaai. We hebben allemaal een kopie van onze ID bij ons en vertrekken met twee duikflessen per persoon naar het Noorden. De “grote” route in het park is gesloten vanwege de vele regen van de afgelopen dagen. Achteraf maar goed ook want de “kleine” route in het park is al vrij lang. We besluiten om bij ‘Playa Funchi’ te gaan duiken. Een leuke duikstek in een baai. Op het moment dat we het water ingaan is het erg mooi weer en hebben we niet in de gaten dat het kan gaan regenen. Eenmaal onderwater op de terugweg horen we de regen op het water kletteren. Oeps de tas met handdoeken etc. van Stephan en Lisa staat nog achter in de pick-up. Gelukkig was Esther al vrij snel terug uit het water omdat ze niet kon klaren en heeft ze de tas in de auto gezet.

Op naar de volgende duik, ‘Boka Slagbaai’. We schuilen bij het restaurantje voor de (warme) regen en gaan even zwemmen om de tijd tussen de duiken door te overbruggen.

Het is inmiddels half drie ’s middags en gaan op weg naar het appartementencomplex. Eerst nog crossen door het National Park met het mooie uitzicht op vele cactussen, flamingo’s, pelikanen, leguanen etc. De lege duikflessen brengen we terug en enkele nemen een nieuwe mee voor de nachtduik vanavond.

We gaan met zijn allen uit eten naast Buddy Dive resort. Enkele gaan ook daar de nachtduik maken. Al is dat met de volle magen van de pizza’s niet zo erg fijn. De nachtduik is niet voor iedereen een succes. Wilbert is zijn duikbril vergeten en Nora vindt de vele Tarpons die op haar duiklamp afkomen een verschrikking.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl