Samburu

26 juli 2010 - Samburu National Park, Kenia

We verblijven twee nachten in Samburu en hoeven vandaag dan ook niet onze spullen al gepakt te hebben. Dat is ook wel een keer lekker. We worden heerlijk wakker met een mooi uitzicht vanaf de kamer.

De beste tijd voor de “game drive” hier is tussen 07.30 uur en 11.00 uur, zeggen ze. Dat doen we dan ook. We zien Giraf Antilope die op twee poten staan te eten aan een struik, de Grévy Zebra’s en de Beisa Oryx. Het zijn de dieren die speciaal hier in Samburu te zien zijn. De Grévy Zebra’s hebben dunnere strepen en zijn groter dan de gewone Zebra’s. Je komt ze ook tegen in de Europese dierentuinen.

Dan gaan we er weer snel vandoor. Er is een Luipaard gezien. Als we aankomen, proberen we een goede plek te bemachtigen. De Luipaard verbergt zich en wij wachten geduldig af totdat hij zich weer voortbeweegt. En met succes. De Luipaard gaat op een steen liggen en wij kunnen hem goed zien. Niet iedereen heeft het geduld gehad zodat we rustig van het uitzicht kunnen genieten. Echt gaaf! Ondertussen hoort Ben dat er ook een Cheeta is gezien, maar wij kijken eerst rustig naar de Luipaard. Als de Luipaard wegloopt, vervolgen we pas de weg naar de Cheeta. In de verte tussen de struiken zien we de Cheeta. Het is nu al een topdag.

Het is de eerste dag dat we ’s middags kunnen relaxen voordat we om 16.00 uur de middag “game drive” hebben. We hebben op ons gemak de foto’s op de laptop gezet en het reisverslag bijgewerkt. Zwemmen in het zwembad zit er niet in vanwege de regen die er valt en de temperatuur die daalt.

We gaan op “game drive” terwijl het nog regent en verwachten er dan ook niet veel van. Het maakt niet uit. Onze dag kan niet meer stuk na vanochtend. De dag wordt toch nog beter vanwege het zien van twee Luipaarden, waarvan een hoog in de boom. Op een gegeven moment rent de Luipaard uit de boom een andere Luipaard volgt hem. Ze gaan paren, volgens Ben. Dat hebben we helaas niet meer kunnen zien. De Luipaarden rennen snel weg en zijn verdwenen.