Vancouver

22 juli 2012 - Vancouver, Canada

In de stad bij de bar Milstone gaan we uitgebreid ontbijten en gaan we winkelen. Na enkele spijkerbroeken en een trui van Canada gaan we een drankje doen in een pub. We zitten te bedenken wat we de rest van de dag zullen gaan doen. We zijn wel klaar met het winkelen en de stad verkennen geloven we wel. In de pub zien we steeds meer mensen met voetbalshirtjes binnenkomen en we vragen ons af of er een voetbalwedstrijd vanmiddag is. We gaan naar het stadion en vragen of we kaartjes kunnen kopen. Dat is het geval en we lopen nog even snel naar het hotel en terug om de gekochte spullen weg te brengen.

Voorafgaand aan de wedstrijd wordt er een hele ceremonie gehouden met het volkslied, cheerleaders, vlaggen en vuurwerk. En dat voor een “gewone” competitiewedstrijd. Na de wedstrijd gaan we terug naar de pub voor het overwinningsbiertje. Een hele beleving om zo een wedstrijd te bekijken. In de tappas bar van gisteren gaan we steak en spaghetti eten als afsluiter van de vakantie en evalueren we deze geweldige reis. Het is ons opgevallen dat de bediening erg netjes / beleefd is en dat je gelijk de rekening krijgt wanneer je niets meer hoeft te eten of drinken. Ideaal.