Amsterdam - Quito

5 mei 2014 - Quito, Ecuador

De verwachte vluchttijd is 10 uur en 55 minuten. Het valt alles mee. We zijn druk met het eten van pinda’s, warme maaltijd, warme snack en een ijsje. Daarnaast komen ze vaak langs met drinken. Een rode wijn bij het eten helpt Lisa om een uurtje te slapen. Al heeft ze daarvoor eigenlijk geen tijd. Vele Hollandse (zwijmel) films staan op het programma. Stephan kijkt de actiefilms. Drie kwartier voor de landing wordt aangegeven dat het sein ´riemen vast´ eerder is aangegaan vanwege de verwachte turbulentie door slechter weer. Dan zien we een flits en horen we een klap. Vanuit de cockpit komt gelijk het bericht dat de bliksem is ingeslagen, alles normaal functioneert en dat we de landing volgens plan voortzetten. Hebben we dat ook een keer meegemaakt. De turbulentie is minimaal en de landing gaat geleidelijk.

Op de luchthaven van Quito worden we opgewacht door onze chauffeur en ontvangen we de overige informatie voor de komende weken. We nemen de informatie globaal door en zien dat we morgen een bijeenkomst hebben met onze lokale reisagent. De rest zien we morgen wel. We kunnen nu toch niet meer helder nadenken. We gaan op pad voor een biertje en avondeten. Omdat het zondag is zijn veel kleinere tenten gesloten, maar in de wijk Mariscal is gelukkig altijd wat te beleven.

1. Annie Jansen:
    6 mei 2014
    Klinkt weer spannend. Lijkt me best een griezelige ervaring zo'n blikseminslag. Ben zeer benieuwd naar jullie verdere reiservaringen.
  2. Dick en Rina:
    6 mei 2014
    Oei wat spannend en angstig in het vliegtuig, maar het is gelukkig goed afgelopen, god zij dank. Het verslag van ouito is leuk en mooi gedaan, lisa heb je de kruik niet meegenomen, ha ha,
  3. Eef:
    11 mei 2014
    Klinkt allemaal spannend! Heel veel plezier. Ik blijf jullie volgen.