Atlanta - Belize City

21 april 2019 - Belize City, Belize

Zondag 21 april 2019
Vanaf precies 6:00 uur kunnen we ontbijten en dat doen we ook. Om 6:30 uur gaan we met de shuttle bus naar het vliegveld om daar uit te zoeken waar we moeten zijn. Eerst de balie van Delta maar eens zoeken. Die blijkt in het midden te zijn achter diverse bochten links en rechts verscholen. Voor de zekerheid printen we de instapkaart opnieuw via de incheck balie van Delta. Stephan wist nog vanuit Costa Rica dat we de instapkaart moesten omwisselen. Op het vliegveld adviseren ze dat ook. Via een onbemande trein gaan we naar de terminal en zijn we ruim op tijd. Dan eerst maar eens op ons gemak een bak koffie. Na de lange rijen van gisteren wilden we graag op tijd zijn.

Het is maar een korte vlucht van drie uur en het verloopt voorspoedig. We zijn er al bijna, 35 minuten voor op verwachte aankomsttijd. Veel wind mee? De piloot roept om dat we een extra rondje gaan maken over de beroemde Blue Hole, we zijn toch te vroeg. Eerst is aan de ene kant van het vliegtuig de Blue Hole te zien en daarna aan de andere kant. Rondje van de piloot, super gaaf! Hebben we het toch al van bovenaf gezien. Ook alle andere riffen en eilanden zijn super mooi om van bovenaf te zien.

Aangekomen op het vliegveld van Belize City zijn we blij dat we al gelijk onze tas zien. Hij heeft het “overleeft”. Met een taxi gaan we naar het hotel en bereiden we ons voor op de busreis van morgen naar Placencia. We lopen naar het busstation voor extra informatie. De eerste indruk van Belize is goed; zonnig weer met een windje, relaxte sfeer en uitzicht op zee. Bij het hotel staat een Paasattentie voor ons gereed, een snoepzak. O ja, het is Pasen vandaag. Daar hebben we weinig van meegekregen.