Belize City - Placencia

22 april 2019 - Placencia, Belize

Maandag 22 april 2019
We vervolgen onze reis naar Placencia. De bus vertrekt precies om 7:45 uur via Balmopan, Dangriga en eindbestemming Placencia. Vanwege de Pasen / vakantie is het extra druk. Onderweg raakt de bus vol. Als je eruit wil ga je staan en kun je op ieder moment uit de bus. Wij kunnen blijven zitten tot het eindpunt. Bij ieder tussengelegen busstation Balmopan en Dangriga komen verkopers de bus in voor eten en drinken. Ook kun je op het busstation iets halen en naar het toilet. Uiteindelijk vijf uur later zijn we in Placencia. We lopen naar ons appartement Seaspray, direct aan de zee. Ook onze kamer met balkon is direct aan de zee. Het is in de schaduw en er is veel wind, heerlijk. Bij het naastgelegen restaurant genieten we van de lunch en het uitzicht. De lange busreis zijn we dan alweer vergeten.

Met het paasweekend komt de lokale bevolking uit Belize veelal naar Placencia. Hierdoor is het afgelopen weekend erg druk geweest. Op de meeste reclameborden van de bars en restaurants staan de feesten nog beschreven en zijn ze nu gesloten. In de hoofdstraat zien we restaurant Omar’s dat wel open is en gaan we er gelijk zitten. Het is een visrestaurant en we nemen de barracuda en de murene. Bij het bestellen van het bier krijgen we te horen dat we dat zelf mee moeten nemen. Ok, dat is wel grappig / nieuw. Stephan haalt, net zoals de rest, bij de supermarkt aan de overkant van de straat het gekoelde bier. Overal hangen bieropeners aan de muur voor het openen van de flessen bier / cola etc. Op de terugweg bij het strand nemen we nog een biertje. Ook hier is het rustig en zijn we de enige.

1. Dick en Rina:
    25 april 2019
    Ja dat is zeker grappig in een restaurant je eigen bier mee nemen, dat is weer eens wat anders ha ha