Baringomeer en Lake Nakuru

24 juli 2010 - Baringo, Kenia

We starten de dag met een rondvaart over het Baringomeer. Het regent af en toe en dan schuilen we langs de kant tussen de bomen. Dat wij nat worden met onze “quick dry” kleren is niet zo erg. De camera’s vinden het echter minder fijn. Deze hebben al genoeg te verduren met het vele fijne stof.

Vele verschillende vogels vliegen voorbij en in het water zien we de nijlpaarden omhoog komen. De stuurman van de boot heeft bij de “visserman” twee kleine visjes gekocht. In eerste instantie snappen we niet wat daar de bedoeling van is. Misschien het avondeten voor de stuurman. Iets later zien we een Visarend in de bomen zitten. De stuurman begint te zwaaien en te fluiten en geeft instructies hoe en wanneer we de camera’s gereed moeten houden. Dan wordt de vis in het water gegooid en komt in een noodvaart de Visarend aanvliegen om met zijn klauwen de vis uit het water te halen. Super!

Vanuit Baringo gaan we op weg naar Lake Nakuru National Park. We zijn lekker op tijd in het park. We eten op ons gemak de picknick lunch en hebben alle tijd om door het park te rijden. Het is het enige park dat echt afgesloten is vanwege zijn beperkte omvang en de bescherming van de Neushoorns. De Olifanten komen hier dan ook niet voor vanwege de beperkte leefruimte. Wel zijn er vele Flamingo’s, Neushoorns, Rothschild Giraf en de overige dieren die we al eerder hebben gezien zoals Leeuwen, Luipaard, Buffels etc. De Flamingo’s en Lepelaars komen speciaal naar het Nakuru meer voor het eten van algen. Als we de Neushoorn zien zijn we door het dolle heen. Het is lastig om ze te kunnen vinden en ze zijn zeer zeldzaam. Toch is het ons gelukt. Ook zien we de Rothschild Giraf die enkel in dit park voorkomt.

Ben rijd nog even naar een uitkijkpunt. Het is erg mooi en we kijken over het hele meer en park uit. Ook wij zelf zijn daar een attractie van de plaatselijke schooljeugd. Tijdens het instappen van ons busje glipt er een meisje mee die graag met Stephan op de foto wil. We hebben er hard om gelachen. Aan het einde van de middag komen we aan in de Lake Nakuru Lodge aan. Deze ligt op een hoger gelegen deel en vanaf daar hebben we ook een mooi uitzicht over het Lake Nakuru National Park.