Eerste dag

23 oktober 2011 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

We zijn al voor de wekker wakker en we besluiten dan ook om een verfrissende douche te nemen en op zoek te gaan naar eten. De dichtstbijzijnde supermarkt is gesloten op zondag. Na een Sultana van thuis gaan we naar een verderop gelegen supermarkt voor de eerste trek. Na het ophalen van de drie pick-ups en de uitgebreide boodschappen (brood, bier, water, koekjes, koffie etc.) gaan we voor de check dive naar Dive-In. We checken ons daar in, regelen flessen en lood om vervolgens op zoek te gaan naar het zeepaardje. Helaas wij hebben hem niet gezien. Wim en Wilbert zijn wel beloond voor hun zoektocht. De eerste duik is al geslaagd. Veel (kleine) Baracuda’s en grote Tarpons gezien. Op naar de volgende duik! Eerst nog een bakkie koffie en wat te snaaien bij het appartement en dan langs de kust naar het zuiden op weg naar de Oostkust.

Vanwege de gedraaide wind is het nu ook mogelijk om aan de Oost kant “goed” te kunnen duiken. Bij Djambo en ook bij Dive Inn is aan ons de duikstek Baby Beach aanbevolen. Het is een stuk (+/- 100 meter) uit de kust zwemmen en veel stroming. Dat kost veel moeite, maar het wordt beloond door het zien van een schildpad en een rifhaai (enkel Wim en Wilbert hebben deze gezien).

De eerste duikdag is geslaagd en na de heerlijke warme douche gaan we met zijn allen naar een BBQ grillrestaurant. Iedereen heeft zo’n trek dat het gelijk stil is als iedereen het bord voor zijn neus krijgt. Omdat bij het ophalen van de auto’s enkel Wim v A, Teun en Stephan zijn geregistreerd moeten die rijden en kunnen Hanneke en Lisa aan het bier of de rosé. Na het eten druipt iedereen snel af naar bed. Morgen weer een nieuwe dag.