Kuching 11-08-2009

11 augustus 2009 - Kuching, Maleisië

Zo nog even een kort vluchtje gehad van 1,5 uur van Kuala Lumpur naar Kuching. Daar stond een Malaise chauffeur op ons te wachten om ons naar het hotel te brengen. Het bleek een mooie Pontiac Executive te zijn met een schrale V6, haha. Vriendelijke man die ons de informatie gaf voor de komende dagen. Nog geen andere groepsleden ontmoet. We gaan zien of het een tour voor 2 gaat worden. Het hotel was wel “under construction” volgens hem, maar ja dat was het verkeerde hotel bleek later. Het moest het hotel aan de overkant zijn. Leuke grote kamer met goed uitzicht. We zitten op 15 hoog vlakbij de Sarawak rivier. Natuurlijk had de chauffeur voor vanmiddag/vanavond ook nog wat als we daar zin in hadden. Even overleggen en dan toch maar doen. We zijn er nu toch! We hadden nog niet echt het besef van de koers van de Ringgit ten opzichte van de Euro, maar ja dat hoort ook bij het avontuur en ben je al voor een paar Euro een paar uur van de straat. We gaan dus op krokodillenjacht vanmiddag om 16:15 uur. Tot die tijd hebben we een beetje in de stad rondgelopen, water en geld gehaald en na een cola aan de rivier zijn we eerst maar eens lekker gaan douchen. Daar knap je van op!

Het is nu inmiddels 22.00 uur en hebben net gegeten nadat we de “Santubong Wildlife Cruise” hadden gehad. We hebben weer geluk gehad. We hebben Irrawaddydolfijnen (stompneuzige dolfijnen), vuurvliegjes (net kerstverlichting in de struiken), de neusaap, langstaartmakie (aapjes) en de zilverbladaap gezien. De krokodillen(ogen) reflecterend uit het water hebben we niet heel duidelijk gezien.

Morgen worden we door het plaatselijke reisbureau / touroperator om 08.45 uur opgehaald voor een dagtocht naar het Bako Nationaal Park.

1. Herman Teunissen:
    11 augustus 2009
    Hoi Stephan en Lisa,

Leuk dat we zo snel van jullie horen. Zie veel dezelfde dingen die we indertijd ook gedaan hebben. Wij hadden alleen een paar dagen de tijd om in Kuala Lumpur rond te kijken en zijn toe ook naar de Petronas Towers geweest. Verschrikkelijk mooie reis die jullie doen, heb er zo weer zin in! Nog heel veel plezier
  2. Joris:
    12 augustus 2009
    Hee Stephan en Lisa,

Ziet er weer goed uit. Jullie hebben alweer een hoop gezien. Echt gaaf!
    Het kaartje van het fototoestel gaat vol komen denk ik.
    Auto is gefixed. Sigarettenaansteker is vervangen, verder was alles ok!

Groeten uit een regenachtig Nederland.

De buurman!
  3. Steef Jansen:
    12 augustus 2009
    Klinkt allemaal geweldig. zo te zien hebben jullie het prima naar je zin. Succes de komende en hou je hoofd erbij bij de koppensnellers.
    Groeten Pa en Ma