Masai Mara, dag 2

20 juli 2010 - Maasai Mara National Reserve, Kenia

De dag begint met het harde gelach van Stephan doordat bij het ontbijt een brutaal aapje bijna Lisa onderpoept. Vandaag staat een hele dag safari, met picknick lunch, in de Masai Mara op het programma.

Het begint wederom goed met het spotten van Buffels, Zebra’s, Impala’s, Leeuwen, Giraffen, Olifanten en nog veel meer. De twee parende Leeuwen zijn het “hoogtepunt”. Ook de overstekende Gnoes vanuit Serengeti (Tanzania) naar de Masai Mara (Kenia) maken veel indruk. Ieder jaar maken er zo’n 1,4 miljoen Gnoes, 550.00 Gazellen, 200.00 Zebra’s en 64.000 Impala’s De Grote Trek (The Migration). Voordat we de picknicklunch nuttigen hebben we nog een korte wandeling langs de rivier. Samen met een gids, inclusief geweer (karabijn), gaan we Nijlpaarden en Krokodillen bekijken. Bij de lunch worden we nog geterroriseerd door Aapjes en na het “trauma” van ’s ochtends hebben we het er niet op. Een plasje plegen bij het openbare toilet heeft Lisa overgeslagen. Zelfs met de adem dicht wordt er toch gekokhalsd. Ook is de pot te hoog zodat erboven hangen geen optie is. Gelukkig hoefde ze eigenlijk niet.

Terug bij de lodge gaan we een boekje lezen op lekkere banken. We beginnen in korte broek, hemdje en teenslippers. Als snel wordt dat vervangen in lange broek, sokken en een dikke trui vanwege de koude wind. De temperaturen zijn snel wisselend. Zo zit je in een dikke trui en zo zit je in je hemdje. De standaard uitrusting is nu dan ook; hemdje, t-shirt en het safari hemd of vestje met lange mouwen. De capuchons op de vestjes zijn tevens heerlijk om op te zetten. De wind kan vervelend zijn als je met je hoofd uit het dak steekt.

Het avondeten is extra uitgebreid met een barbecue en we hebben een afzonderlijk tafeltje buiten gekregen. Erg romantisch, maar daar hebben we niet veel van gemerkt. Bij het eten zijn we beiden al niet spraakzaam. We zijn klaar voor vandaag. Om 21.00 uur liggen we al in bed.