Schildpadden

25 oktober 2011 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

De eerste duik is op het zuidelijkste puntje van het eiland bij de vuurtoren (‘Willemstoren Lighthouse’). Enkele mooie foto’s van schildpadden gemaakt. Vervolgens gaan we naar ‘Lac Bay’ (bij resort Sorobon en naast duikstek ‘White Hole’) om nog veel meer schildpadden te gaan kijken. Gisterenavond vertelde Liselotte van Djambo dat je daar nu goed kan duiken, maar dat je eerst een stukje door het water moet lopen. We laten ons daardoor niet afschikken. In Zeeland moeten we ook stukken lopen met spullen om. Na een uurtje gewacht te hebben in de super hete zon gaan we de tocht ondernemen. Eerst +/- 10 minuten lopen door laag water (tot je knieën) en dan +/- 5 minuten uit de kust zwemmen om vervolgens op 15 meter linksaf te zwemmen en daarna op 8 meter terug te zwemmen. Op het gedeelte van 8 meter zitten heel veel schildpadden door de grasachtige onderwaterwereld. Alles is dus niet voor niets geweest. Een geslaagde duik met een aantal super mooie foto’s van schildpadden. Het is nu wel mooi geweest met dit soort duikstekken. We gaan nu alleen nog maar voor comfortabele duiken zonder te veel lopen en/of uitzwemmen vanaf de kust.

De zon is vandaag erg krachtig. Het heen en weer lopen door het water in onze shorty heeft al verbrandende armen en benen achtergelaten. Na een koude douche, een plons in het zwembad en een bakkie koffie zijn we weer klaar voor de derde duik vandaag. De dames (en Pieter) blijven weer achter. Lisa en Nora hadden nog wel het idee om te gaan duiken, maar na even gezeten te hebben lonkt het ultieme relax moment.

Vanavond hebben we een barbecue bij Djambo. Dat is maar goed ook want een restaurant zoeken is vandaag waarschijnlijk lastig. Er is vanochtend een gigantisch cruisschip aangekomen en hierdoor is het erg druk op het eiland. Na de zes “laatste” biertjes van Stephan en Teun is ook deze dag voorbij en is het tijd om te gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade