Tofino – Telegraph Cove

19 juli 2012 - Telegraph Cove, Canada

Het uitgebreide ontbijt staat om 08.00 uur gereed en Lisa ruikt op de kamer al hele lekkere dingen. Het is vandaag een lange reis dag dus goed ontbijten met; croissants, eitje, kwark, muffins, koffie, jus orange. De heel lekkere uitziende grote croissantbol met chocola heeft Lisa niet meer genomen. Anders is het wel een erg zwaar ontbijt voor de slingerweg terug richting Nanaimo.

Via ‘Lake Kingston’ rijden we via de toeristische snelweg 19A naar Cambell River voor de lunch. De zalm was gisteren zo lekker dat we nu ook een broodje zal met salade of friet nemen. Heerlijk! Dat smaakt toch anders dan thuis. De temperatuur is opgelopen tot 27 graden en in de schaduw aan het water speuren we naar walvissen. Het zou toch leuk zijn als deze zo voorbij zou zwemmen. Vanochtend op de radio in de auto hoorden we het bijzondere nieuws dat er twee bultrugwalvissen waren gezien aan de kust van Tofino, die hadden wij ook gisteren gezien.

Telegraph Cove is erg afgelegen van de rest van Vancouver Island en via steile slingerende “bergwegen” komen we bij de lodge. Om bij de lodge te kunnen komen moeten we eerst een 3 km lange grindweg afrijden. De lodge heet niet voor niets ‘Hidden Cove Lodge’. We worden verwelkomt met 2 zeehonden die bij de steiger zwemmen. Het is hier een stuk kouder, +/- 20 graden.

Om te kijken waar we morgen naar toe moeten voor de Orca tocht rijden we naar de “stad” Telegraph Cove. We dachten hier ook wat te eten / boodschappen te doen, maar dat is hier minder mogelijk. We rijden naar Port McNeill voor de blikjes bier en naar Port McCain om te eten. In een “truckerscafé” eten we wraps en spareribs met friet.

Het was een lange dag. Bij de lodge nemen we een mohito en een biertje. Het is niet toegestaan om eigen meegenomen bier te drinken. De boodschappen hadden we dan achterwege kunnen laten. Het is er heerlijk rustig. Bij ieder geluid kijk je op voor dieren. Bij laag water is het mogelijk dat de beren naar het water komen. Op de buitendeur wordt ook gewaarschuwd om de deur achter je dicht te maken en in de lodge hangen diverse foto’s van beren en overige wilde dieren nabij de lodge. We zien nog een ijsvogel en schrijven ons in voor het ontbijt om 08.30 uur.