Tsavo West

30 juli 2010 - Tsavo West National Park, Kenia

Omdat de Amboseli Sopa Lodge niet ligt in het National Park Amboseli hebben we geen “game drive” meer deze ochtend. We gaan direct op weg naar Tsavo West over een zeer slechte “bumpie” weg. Onderweg gaan we een gedeelte in een konvooi met vijf andere busjes. Het gebied is soms gevaarlijk en dan is er een kans op overvallen. Het is dat Ben zegt dat we in een konvooi gaan rijden. Anders hadden we er niets van gemerkt.

We komen uit op een vlakte met lava gesteente van de afgelopen honderd jaar. Erg mooi om te zien. Om ons heen liggen de Chyulu Hills. Aangekomen in het National Park Tsavo West hebben we een “game drive” voordat we gaan lunchen in de lodge / hotel. We stoppen bij de Mzima Springs. Het is de waterbron met schoon water, afkomstig van de Mount Kilimajaro. Er welt 225 miljoen liter water per dag op uit deze bronnen, waarvan 30 miljoen liter via een pijplijn naar Mombasa wordt vervoerd.

Na wat relaxen hebben we om 16.00 uur de volgende “game drive”. We zien wederom een Luipaard, Olifanten en Giraffen. De Zwarte Neushoorn hebben we niet kunnen vinden in het afgeschermde gebied. Deze zijn dan ook echt een uitstervend ras.

Op de kamerdeur wordt gebonkt en iets geroepen. Stephan loopt er naartoe en ziet dan iedereen door de gangen rennen. Er is inmiddels een hele bus schoolkinderen gearriveerd en met z’n vijftigen kunnen die een hoop lawaai maken. Luipaard! Luipaard! Wordt er geroepen en Stephan pakt zijn camera. Lisa volgt, maar die pakt eerst nog even de kamersleutel. Bij de accommodatie is een rek gemaakt waar de Luipaard wordt gevoerd. Het is niet goed om de wilde dieren te voeren, maar we zijn er toch en proberen foto’s te maken. Later zien we nog Olifanten, Buffels, Hyena, Waterbok, Stekelvarkens etc. bij het water voor de accommodatie.