Whistler - Tofino

17 juli 2012 - Tofino, Canada

Om 4.30 uur loopt de wekker af en na het eten van een broodje op de kamer en het uitchecken gaan we om 5.15 uur op weg naar ‘Horseshoe Bay Terminal’ voor de BC Ferries. Gisterenavond zijn we dan ook na het eten bij Earl’s (steak) naar bed gegaan.

Om 07.00 uur zijn we al bij de ‘Horseshoe Bay Terminal’ en staan we vooraan in de rij. De BC Ferries naar Nanaimo (Vancouver Island) vertrekt pas om 08.30 uur. Lisa gaat op zoek naar koffie, maar vraagt eerst even aan de beveiliging hoe laat ze terug moet zijn voor het laden van de ferry. Na het parkeren van de auto in de ferry gaan we naar het bovenste dek om te genieten van het uitzicht en mogelijk het zien van walvissen. De wind is erg koud en ook na het aantrekken van een extra jas en muts houden we het daar voor gezien. We gaan naar binnen en later naar de auto voor een dutje.

De weg van Nanaimo naar Tofino is een lange kronkelige weg die erg vermoeiend is. Na Port Alberni zijn er geen eettentjes waar we even kunnen stoppen. Bij het zien van een parkeerplaats gaan we stoppen voor het strekken van de benen een koek. Er loopt een klein riviertje waar we kunnen bijkomen voor het laatste stukje rijden. We zijn moe en hebben trek en besluiten om eerst naar Ucluelet te gaan voordat we verder naar Tofino gaan. In een “friettent” nabij de haven neemt Stephan een sandwich wilde zalm met friet en Lisa gaat voor de kip sandwich met friet. Dit blijkt ook gelijk het avondeten te zijn. We kunnen er nu weer tegen. Om +/- 15.00 kunnen we inchecken en rijden we verder richting Tofino. Onderweg stoppen we nog voor het strand en zien we borden langs de weg met “kijk uit voor Tsunami”. In de winter komen toeristen naar Tofino voor de enorme stormen die dan vaak op de kust neerbeuken.

De Middle Beach Lodge is aan het strand, maar het is geen bikini weer door de koude wind en de nevel. Morgen moeten we om 07.00 uur in Tofino zijn voor de berentocht en dat is te vroeg voor het ontbijt. We gaan op zoek naar een supermarkt in Tofino voor broodjes en kijken gelijk waar we morgen moeten zijn. In de ‘liquid store’ nemen we een fles wijn en bier mee om die aan het strand te gaan opdrinken. We gaan naar het strand met de fotocamera, videocamera, verrekijker, leesboeken, reisboeken, kleed, wijn en bier. Een door honden verjaagde zeearend vliegt van boom naar boom en Stephan volgt hem met zijn fotocamera. Het is heerlijk rustig en we hopen op een walvis / orca die toevallig voorbij komt zwemmen. De kou wint het van de ontspannen sfeer en we gaan binnen in de lodge opwarmen met thee en huisgemaakte koekjes. Heerlijk! Lisa is koekiemonster!