Zion

31 mei 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Zondag 29 mei

Bij aankomst in Zion National Park merken we ook dat het Holiday weekend is. Langs de kant van de weg staan vele auto’s geparkeerd en we zien veel mensen van en naar de ingang van het park lopen . Vanuit Springdale, waar wij in de Pioneer Lodge zitten, rijden gelukkig bussen naar het bezoekerscentrum van het park.

We drinken nog een biertje in de Wildcat Willies ranch grill & saloon. Zo blijven we nog een beetje in de Cowboy sfeer. Het blijkt dat je in de staat Utah niet alleen alcohol kunt bestellen, maar daar altijd eten bij moet bestellen. We bestellen dan nog een paar kippenvleugels, al hebben we na onze zware lunch niet veel honger.

Maandag 30 mei

De fietsen bij de zuidelijke ingang van Zion National Park halen we om +/- 8:00 uur op zodat we niet in de warmte fietsen. Het is nu alleen nog erg fris en hebben dan toch maar een trui aangetrokken. De fietsen gaan mee voorop de bus naar het laatste / hoogste punt van de route (Temple of Sinawava). Volgens de fietsverhuurder was het gisteren, vanwege de drukte, lastig geworden om de fietsen mee te nemen met de bus.

Op de fiets, bergafwaarts in de schaduw, zijn we erg blij met onze truien. Onderweg stoppen we bij ‘Weeping Rock’, waar het water van de rots afstroomt waardoor hangende tuinen zijn ontstaan. Als er een bus aankomt moeten we stoppen langs de kant van de weg zodat deze ons kan passeren. De afzonderlijke fiets / wandel route ‘Pa’rus Trail’ brengt ons terug bij het bezoekerscentrum. Is het nu al klaar? Dat is jammer. Gaan we dan nog een rondje lopen? Een dreigende donkere lucht brengt ons aan het twijfelen. Er is vandaag 20% kans op regen en flood (snel opkomend water). We gaan even terug naar onze lodge voor de lunch en proberen aan het einde van de middag de ‘Watchman Trail’.

Aan het einde van de middag is het nog wel bewolkt, maar we wagen het erop om de ‘Watchman Trail’ te lopen. Na +/- een halve kilometer voelen we de eerste regendruppels. Oeps, en nu? Zal het ineens hard door gaan regenen of valt het allemaal wel mee? We gaan het meemaken. We lopen het pad verder omhoog op. Op het uitkijkpunt is het volledig zonnig en zijn we blij dat die niet veel eerder al scheen. Het is in de zon toch warm.

De eerste calorieën zijn er weer afgelopen zodat we die weer kunnen aanvullen met een hamburger en friet. Stephan met jalapenos en Lisa met bacon. Voor het bestellen van het biertje moet Stephan zijn rijbewijs met geboortedatum laten zien en die van Lisa hebben we niet bij ons. Na het noemen van haar geboortedatum is het ook prima. Het is voornamelijk formaliteit, maar het voelt toch goed dat ze ernaar vragen. Het is dan net of je echt nog jong bent, haha. Vanaf nu gaat standaard ook het rijbewijs van Lisa mee met de creditcard.

Dinsdag 31 mei

We kunnen vandaag naar Bryce Canyon gaan, maar dat is 2 uur rijden en dan ook weer 2 uur terug. Morgen kunnen we nog genoeg rijden en er zijn nog diverse mooie wandelroutes in Zion die we kunnen lopen. Het is nu in de ochtend al een stuk warmer dan gisteren en we nemen de gemiddelde wandelroute bij bus stop nummer 6 ‘The Grotto’. Via de ‘Kayentha Trail’ lopen we naar de ‘Upper Emerald Pools’ en de ‘Lower Emerald Pools’. Het pad van de ‘Middle Lower Emerald Pools’ is afgesloten. De wandeling komt uit op bus stop nummer 5 ‘Zion Lodge’. We hebben pas +/- 2 uur gewandeld en het is 10:30 uur. In de zon is het al goed warm, maar om nu al terug te gaan vinden we ook zonde. Via bus stop 2 ‘Zion Human History Museum’ lopen we naar het startpunt terug, ‘Zion Canyon Visitor Center’. Gedeeltelijk van het pad ‘Pa’rus Trail’ hebben we gisteren gefietst, maar nu horen we met het wandelen de ritselgeluiden in het gras door hagendissen, eekhoorns en herten. Ook worden we beloond met een laag rondvliegende Havik met mooi getekende bruine vleugels.

Nu een plons in het zwembad van onze lodge!

1. Dick en Rina:
    31 mei 2016
    Mooi hoor die rotsen waar het water afstroomd, en dan met die kleuren is een mooi geheel.veel plezier verder.
  2. Dick en Rina:
    2 juni 2016
    ha ha rijbewijs tonen voor een biertje,kun je nagaan hoe jong jullie er uitzien.Super mooi allemaal luitjes,veel plezier nog.
  3. Steef Jansen:
    2 juni 2016
    Wat een prachtige foto's en een overweldigende natuur! Hopelijk niet teveel labradorpoema's?
  4. Dennis:
    4 juni 2016